Goals

Home is where we feel the most comfortable and safe. Compfy clothes is what makes this feeling even stronger. For Wilhelm Casualwear the goals were to create a signature look and a recognisable brand identity.

#Brand Identity
#Merchandise

Logo System

Minimalistic Emblem
used for smaller surfaces: as a pin, a profile picture or a favicon

Wordmark
small & medium surfaces
(business cards, ribbons),
as an embroidery, prints

Horizontal Full Logo
medium & large surfaces
(leaflets, banners etc),
profile picture or favicon

Standart Full Logo
-medium & large surfaces
(business cards, banners, ads, packaging etc)

Brand Colors

Loungewear has very specific needs when it comes color. It needs to be cosy a pretty but not too bright. And of course, let”s not forget about matching – colors have to look good together effortlessly.

The nude pallete of Wilhelm Basic collection is exactly what is needed.

#ffffff- white
#cbb3a2- nude
#c69695- dusty pink
#000000- black
#fdefe5- light nude
#192440- marine blue
#ffffff
#cbb3a2
#c69695
#000000
#fdefe5
#192440

Brand Typography

Headline – Magra Bold (28pt)

Subheader – Lato Medium (16pt)

Paragraph – Lato Light (14pt)

CONCEPT

Dinge Ihrer Wahl als Set mit einem Rabatt

1. Wir kreieren 5 verschiedene Oberteile (kurzärmelig, langärmelig, schmal, breit, mit breiten Trägern usw.), so dass eine Frau die auswählen kann, die ihr am besten gefällt. Wir kreieren 3-4 passende Unterteile (Hosen, 7/8 Hosen, Shorts etc), um sie zu kombinieren mit. Sie kann einen Hausmantel oder Bademantel hinzufügen, um sich an kühlen Abenden aufzuwärmen

All dies kommt als Set verpackt in einer Markentasche mit einem Haargummi oder einem Haarband nach Wahl