
Goals
Home is where we feel the most comfortable and safe. Compfy clothes is what makes this feeling even stronger. For Wilhelm Casualwear the goals were to create a signature look and a recognisable brand identity.
Logo System
Brand Colors
Loungewear has very specific needs when it comes color. It needs to be cosy a pretty but not too bright. And of course, let”s not forget about matching – colors have to look good together effortlessly.
The nude pallete of Wilhelm Basic collection is exactly what is needed.
Brand Typography
Headline – Magra Bold (28pt)
Subheader – Lato Medium (16pt)
Paragraph – Lato Light (14pt)
CONCEPT
Dinge Ihrer Wahl als Set mit einem Rabatt
1. Wir kreieren 5 verschiedene Oberteile (kurzärmelig, langärmelig, schmal, breit, mit breiten Trägern usw.), so dass eine Frau die auswählen kann, die ihr am besten gefällt. Wir kreieren 3-4 passende Unterteile (Hosen, 7/8 Hosen, Shorts etc), um sie zu kombinieren mit. Sie kann einen Hausmantel oder Bademantel hinzufügen, um sich an kühlen Abenden aufzuwärmen
All dies kommt als Set verpackt in einer Markentasche mit einem Haargummi oder einem Haarband nach Wahl
